ທິດຊີ້ນໍາ ຂອງ ພະນະທ່ານ ນາງ ປານີ ຢາທໍຕູ້, ກຳມະການກົມການເມືອງ ສູນກາງພັກ ຮອງປະທານ ປະເທດ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ລົງຢ້ຽມຢາມ ແລະ ຊີ້ນຳວຽກງານອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ
By phaikhame evilay On 31 May, 2024 At 07:46 PM | Categorized As ຂ່າວສຳຄັນ | With 0 Comments

IMG_0157.1

        ພະນະທ່ານ ນາງ ປານີ ຢາທໍ່ຕູ້, ກຳມະການກົມການເມືອງ ສູນກາງພັກ, ຮອງປະທານ ປະເທດ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ​ ໄດ້ພົບ ແລະ ຊີ້ນໍາວຽກງານຢູ່ກະຊວງ ອຸດສາຫະກໍາ ແລະ ການຄ້າ, ໃນຕອນເຊົ້າ ວັນທີ 31 ພືດສະພາ 2024ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຊັ້ນ I ເຊິ່ງໄດ້ຕ້ອນຮັບ ໂດຍ: ທ່ານ ມະໄລທອງ ກົມມະສິດ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງອຸດສາຫະກໍາ ແລະ ການຄ້າ ໃນໂອກາດດັ່ງກ່າວ, ທ່ານ ຮອງປະທານປະເທດໄດ້ໃຫ້ທິດຊີ້ນໍາ ເພື່ອບັນລຸໄດ້ ເປົ້າໝາຍຍຸດທະສາດການພັດທະນາອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ ຍັງດຳລົງບົດບາດສຳຄັນ ໃນການສ້າງເສດຖະກິດ ເອກະລາດ ເປັນເຈົ້າຕົນເອງ ເຊິ່ງໄດ້ເພີມທະວີຄວາມເປັນເຈົ້າ, ​ຄວາມຮັບຜິດຊອບຮ່ວມມືກັບຂະແໜງການອື່ນ ເພື່ອຊ່ວຍສະໜັບສະໜູນທັງພາກລັດ ແລະ ເອກະຊົນ ໃນການຍູ້ແຮງການຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍໃຫ້ເປັນຮູບປະທຳຕົວຈິງ ເປັນຕົ້ນ: ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ XI ຂອງພັກ, ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5 ປີ ຄັ້ງທີ IX (2021-2025) ພວມກ້າວເຂົ້າສູ່ປີສຸດທ້າຍ ກໍຄືປີ 2025 ທີ່ຈະມາເຖິງໃນໄວໆນີ້ ໃນເງື່ອນໄຂສະພາບການຂອງພາກພື້ນ-ສາກົນ ທີ່ຜັນແປໄປຢ່າງສັບສົນ ເກີດມີຫຼາຍບັນຫາທີ່ສົ່ງຜົນກະທົບຕໍ່ ການພັດທະນາ ກໍຄືດ້ານເສດຖະກິດ-ສັງຄົມໃນທົ່ວໂລກ.

IMG_0045.2

        ສ່ວນ ສປປ ລາວ ກໍໄດ້ປະສົບກັບບັນຫາສະພາບຄວາມຫຍຸ້ງຍາກທາງດ້ານເສດຖະກິດ-ການເງິນ, ເງິນຕາ, ບວກກັບ ເງິນກີບອ່ອນຄ່າ, ອັດຕາເງິນເຟີ້ສູງ…ສົ່ງຜົນເຮັດໃຫ້ລາຄາສິນຄ້າ ແລະ ຄ່າຄອງສູງ ຫຍັບຕົວສູງຂຶ້ນ, ສົ່ງຜົນກະທົບໜັກໜ່ວງຕໍ່ການພັດທະນາ, ການດໍາເນີນທຸລະກິດ ກໍຄືຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງພໍ່ແມ່ປະຊາຊົນ.

IMG_0086.3

         ຢືນຢູ່ຕໍ່ຫນ້າຄວາມເລັ່ງທວງ ຂອງສະພາບການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ກໍ່ຄືການພັດທະນາ ແລະ ແກ້ໄຂບັນຫາ ໃນຂະແຫນງອຸດສາຫະກໍາ ແລະ ການຄ້າ ໃນເງື່ອນໄຂໃຫມ່,  ພະນະທ່ານ ໄດ້ເນັ້ນໜັກ ບາງບັນຫາດັ່ງນີ້:

IMG_0172.4

  1. ຄວາມຕ້ອງການການຜະລິດຕະພັນທີ່ຊົມໃຊ້ ທີ່ມີຜົນຕໍ່ລາຄາສິນຄ້າ ຕາມຫຼັກອຸປະສົງ ແລະ ອຸປະທານ. ຖ້າຜະລິດສິນຄ້າໜ້ອຍ ແຕ່ຄວາມຕ້ອງການຫຼາຍ ກໍສົ່ງກະທົບຕໍ່ລາຄາສິນຄ້າໃຫ້ສູງຂຶ້ນ. ສະນັ້ນ, ຂະແໜງ ອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ ເປັນໃຈກາງສົມທົບບັນດາຂະແໜງການ ຍູ້ແຮງການສົ່ງເສີມການຜະລິດພາຍໃນປະເທດໃຫ້ແຂງແຮງຕາມທ່າແຮງຂອງປະເທດເຮົາ, ຄົ້ນຄວ້າວິໄຈຕົ້ນທຶນການຜະລິດທີ່ແທ້ຈິງ ເພື່ອຊອກຫາສາຍເຫດທີ່ພາໃຫ້ລາຄາສູງຂຶ້ນ ໂດຍສະເພາະສິນຄ້າກະສິກຳ ເຊັ່ນ: ເຂົ້າສານ ແລະ ຊີ້ນໝູ.
  2. ຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມ ການລົງທຶນໃສ່ໂຮງງານທີ່ທັນສະໄໝ ຮັບໃຊ້ການຜະລິດ ເພື່ອຊົມໃຊ້ພາຍໃນ ແລະ ສົ່ງອອກໃຫ້ຫຼາຍຂຶ້ນ. ຄົ້ນຄວ້າລະບຽບ ແລະ ກົດໝາຍສາກົນ ເພື່ອໝູນໃຊ້ເຂົ້າໃນການ ຫຼຸດຜ່ອນການນໍາເຂົ້າສິນຄ້າທີ່ບໍ່ຈຳເປັນ ແລະ ເພື່ອປົກປ້ອງການຜະລິດພາຍໃນ.
  3. ບັນຫາລາຄາສິນຄ້າ ແລະ ເງິນເຟິ້, ຖ້າຍາກແກ້ໄຂບັນຫາເງິນເຟີ ແມ່ນຕ້ອງໄດ້ສົ່ງເສີມການຜະລິດພາຍໃນຢ່າງແຂງ. ພ້ອມນັ້ນ, ກໍສືບຕໍ່ຄົ້ນຄວ້າຫຼຸດລາຍການສິນຄ້າຄວບຄູມ ( ບັນຊີ ກ) ໃຫ້ໜ້ອຍລົງ ເພື່ອກໍານົດຂອບລາຄາ ເພື່ອດັດສົມ ແລະ ສົ່ງເສີມສິນຄ້າ.
  4. ປັບປຸງ ແລະ ກວດກາຄືນບັນດາບໍລິສັດນຳເຂົ້ານໍ້າມັນເຊື່ອໄຟ ໂດຍການປັບປຸງດຳລັດ ໃນການຄຸ້ມຄອງລັດ ແລະ ສ້າງການແຂ່ງຂັນທາງການຄ້າ ພາຍໃຕ້ລະບຽບ ແລະ ກົດໝາຍ ເພື່ອສ້າງຄວາມຍຸດຕິທຳທາງທຸລະກິດ. ໃຫ້ຫັນລະບົບການຄຸ້ມຄອງດ້ວຍກົດໝາຍ ຕໍ່ກັບບໍລິສັດທີ່ນຳເຂົ້ານ້ຳມັນເຊື້ອໄຟ ແລະ ບໍລິສັດສົ່ງອອກສິນຄ້າ ໃນການປະຕິບັດພັນທະ ແລະ ການປະຕິບັດລະບຽບຫຼັກການ ເພື່ອສ້າງບັນທັດຖານດ້ານນິຕິກຳ.
  5. ການຄ້າໄປຕາມທິດສັງຄົມນິຍົມ ເພື່ອກ້າວຂຶ້ນສູ່ສັງຄົມນິຍົມ ໂດຍຖືເອົາສະຫະກອນ ເປັນຫົວໜ່ວຍເສດຖະກິດພື້ນຖານທີ່ສຳຄັນ. ສະນັ້ນ, ຈຶ່ງຈໍາເປັນຕ້ອງສ້າງເງື່ອນໃຫ້ກຸ່ມສະຫະກອນ ສາມາດເຂົ້າເຖິງແຫຼ່ງທຶນ, ຄວນສົ່ງເສີມສະຫະກອນ ເພື່ອສ້າງເສດຖະກິດລວມໝູ່.
  6. ການວາງເງື່ອນໄຂການປ່ອຍກູ້ໃຫ້ຈຸນລະວິສາຫະກິດ ວິສາຫະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ (ຈນກ) ຕ້ອງສອດຄ່ອງ ແລະ ເໝາະສົມກັບພື້ນຖານການຜະລິດ ເພື່ອໃຫ້ ຈນກ ສາມາດເຂົ້າເຖິງເງິນທຶນ ໂດຍສ້າງນະໂຍບາຍແບບ ຍຶດຍຸ່ນ ທີ່ເປັນສິນລະປະ ແລະ ສອດຄ່ອງ ກັບສະພາບເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ລວມທັງການແກ້ໄຂສິ່ງອູດຕັນການເຂົ້າເຖິງແຫ່ງທຶນ.
  7. ໃຫ້ສ້າງຜູ້ບໍລິການເຄິ່ງກາງ ດ້ານການຄ້າ ໂດຍການສ້າງບໍລິສັດການຂາຍຍົກສິນຄ້າ ສະໜອງຕ່ອງໂສ້ການຜະລິດ ແລະ ການບໍລິການ ເພື່ອຫຼຸດຕົ້ນທຶນການຜະລິດສິນຄ້າ ແລະ ສິນຄ້າກະສິກຳ ຕາມເສດຖະກິດຕະຫຼາດ ເພື່ອໃຫ້ມີການແຂ່ງຂັນກັນ ໃນການດຳເນີນການຄ້າ.
  8. ເອົາໃຈໃສ່ປະເມີນຄືນ ແລະ ແກ້ໄຂບັນດານີຕິກຳຕ່າງໆທີ່ບໍ່ສ່ອງຄອງກັບສະພາບການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງ ຄົມ ໄລຍະປະຈຸບັນ. ພ້ອມນັ້ນ, ກໍໃຫ້ຮິບຮ້ອນໃຫ້ສ້າງດຳລັດນິິຄົມອຸດສາຫະກຳ ເພື່ອສົ່ງເສີມການຜະລິດອຸດສາ ຫະກຳປຸງແຕ່ງ ໂດຍສະເພາະການກໍານົດໃຫ້ນະໂຍບາຍທີ່ເໝາະສົມກັບຜູ້ຜະລິດ ແລະ ຜູ້ລົງທຶນ.
  9. ຕ້ອງກໍາໄດ້ຂໍ້ມູນ ແລະ ສາມາດພະຍາກອນລາຄາຕະຫຼາດ ແລະ ຄວາມສ່ຽງຂອງການປ່ຽນແປງຂອງຕະຫຼາດ ແລະ ການແນະນຳທາງການຕະຫຼາດ ພ້ອມທັງໂຄສະນາຂໍ້ມູນທາງການຕະຫຼາດ ດ້ວຍຫຼາຍຮູບການ ເພື່ອເຂົ້າເຖິງຊົນນະບົດ ໃຫ້ກວ້າງຂຶ້ນ.
  10. ໃຫ້ຮິບຮ້ອນອອກນິຕິກຳ ການນການຄຸ້ມຄອງການຄ້າທາງເອເລັກໂຕນິກ ຕິດຕາມສະພາບການຂຶ້ນທະບຽນ ເພື່ອໃຫ້ລັດຮູ້ເຖິງຂໍ້ມູນການຊື້-ຂາຍສິນຄ້າ ແລະ ການເກັບພັນທະ.
  11. ໃຫ້ສ້າງຊັບພະຍາກອນມະນຸດ ຂອງຂະແໜງ ອຸດສາຫະກໍາ ແລະ ການຄ້າ ໃນນັ້ນ ໃຫ້ສຸມໃສ່ບຳລຸງສ້າງບຸກຄະລາກອນຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ ໃຫ້ມີຄວາມຮູ້ ແລະ ເຂົ້າໃຈກັບວຽກງານການຄ້າ, ສະພາບການປ່ຽນແປງຕະຫຼາດລວມທັງການສົ່ງພະນັກງານຂັ້ນສູນກາງໄປຊ່ວຍທ້ອງຖິ່ນໃນແຕ່ລະຂັ້ນໃຫ້ຫຼາຍຂຶ້ນ.

IMG_0215.5

              ໃນຕອນທ້າຍ ທ່ານ ຮອງປະທານປະເທດ ກະໄດ້ລົງຢ້ຽມຢາມຊົມສູນການຄ້າທາງເອເລັກໂຕຼນິກທີ່ກົມສົ່ງເສີມການຄ້າ ແລະ ຫັດຖະກໍາ, ກະຊວງອຸດສາຫະກໍາ ແລະ ການຄ້າ.

ຂ່າວ-ພາບ: ໄພຄໍາອີ ຫ້ອງການກະຊວງ ອຄ.