ກອງປະຊຸມປະຈໍາປີ 2019 ຂອງຂະແໜງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ(ອຄ) ຄັ້ງວັນທີ 30-31 ກໍລະກົດ 2020
By theu vaenvongsod On 3 Aug, 2020 At 10:18 AM | Categorized As ຂ່າວສຳຄັນ | With 0 Comments

IMG_9854

     ໃນ​ວັນ​ທີ 30 ກໍລະກົດ 2020, ກະຊວງ​ອຸດສາ​ຫະກຳ ​ແລະ ການ​ຄ້າ ໄດ້​​​ເປີດກອງ​ປະຊຸມ​ປະຈຳ​ປີ 2019 ຂອງ​ຂະ​ແໜງອຸດສາຫະກຳ ​ແລະ ການ​ຄ້າ ຢ່າງ​ເປັນ​ທາງການ ​ ທີ່​ກະຊວງ​ອຸດສາ​ຫະກຳ ​ແລະ ການ​ຄ້າ ຊຶ່ງຈັດໃນຮູບແບບກອງ​ປະຊຸມ​ທາງ​ໄກ ໂດຍການເປັນປະທານ ຂອງ ທ່ານ ນາງ ເຂັມ​ມະນີ ພົນ​ເສນາ  ລັດຖະມົນຕີ​ ກະຊວງ​ອຸດສາຫະກຳ ​ແລະ ການ​ຄ້າ. ກອງ​ປະຊຸມ​ຈະ​ດໍາ​ເນີນ​ເປັນ​ເວລາ 2 ວັນ. ມີທ່ານຮອງລັດຖະມົນຕີ, ຫົວໜ້າ​-ຮອງຫົວໜ້າກົມ, ຫົວໜ້າ-ຮອງພະແນກ ຈາກບັນດາກົມ, ສະຖາບັນ, ຫ້ອງການກະຊວງ, ປະທານ​ສະພາ​ບໍລິຫານນິຄົມ​ອຸດສາຫະກໍາ-​ການ​ຄ້າ ວຽງ​ຈັນ-​ໂນນ​ທອງ, ບັນດາ​ທ່ານທີ່​ປຶກສາ​ທູດຝ່າຍເສດຖະກິດ-ການ​ຄ້າ​ ປະຈໍາການຢູ່​ຕ່າງປະ​ເທດ, ສະພາການຄ້າ ແລະ ອຸດສາຫະກຳແຫ່ງຊາດ, ບັນດາລັດວິສາຫະກິດ ອ້ອມຂ້າງກະຊວງ, ຫົວໜ້າພະແນກ/ຮອງຫົວໜ້າພະແນກ ອຄ ແຂວງ, ນະຄອນຫຼວງ ​ແລະ ຫົວໜ້າ​ຂະ​ແໜງກ່ຽວ​ຂ້ອງ ຈາກ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ ເຂົ້າຮ່ວມ ຈຳນວນປະມານ 244 ທ່ານ.

IMG_9852

ຈຸດປະສົງຂອງກອງປະຊຸມ ​ແມ່ນເພື່ອສະຫລຸບຕີລາຄາ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານຮອບດ້ານ ປະຈຳປີ 2019, 06 ເດືອນຕົ້ນປີ 2020, ແຜນ 06 ເດືອນທ້າຍປີ ຂອງຂະແໜງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ (ພ້ອມ​ທັງ ການສະ​ເໜີ​ 8 ຫົວ​ຂໍ້ທີ່ປິ່ນອ້ອມວຽກງານຂະແໜງ ອຄ).

ກອງປະຊຸມຈະໄດ້ລົງເລິກ ສະຫລຸບຜົນງານ ທັງດ້ານດີ-ດ້ານອ່ອນ, ປຶກສາຫາລື ຖາມ-ຕອບ ຂໍຄວາມກະຈ່າງແຈ້ງ ໃນບັນຫາຕ່າງໆ ທີ່ຈະຕ້ອງເອົາໃຈໃສ່ ແລະ ນຳໄປຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຢ່າງເປັນເອກະພາບກັນ ໃນຂະແໜງ ອຄ; ໂດຍໃນມື້ທີ 1  ຈະ​ດໍາ​ເນີນ​ການ​ຜ່ານບົດສະຫຼຸບຕີລາຄາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານຮອບດ້ານປະຈຳປີ 2019, 06 ເດືອນຕົ້ນປີ 2020, ແລະ ແຜນ 06 ເດືອນທ້າຍປີ ຂອງຂະແໜງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ; ສະເໜີໂດຍຫຍໍ້ ຮ່າງແຜນພັດທະນາອຸດສາຫະກໍາປຸງແຕ່ງ ແລະ ການຄ້າ 5 ປີ 2021-2025; ສະເໜີໂດຍຫຍໍ້ ຮ່າງແຜນພັດທະນາອຸດສາຫະກໍາປຸງແຕ່ງ ແລະ ການຄ້າ 5 ປີ 2021-2025; ແຜນດຳເນີນງານປະຈຳປີ 2020 ເພື່ອສົ່ງເສີມ ແລະ ພັດທະນາວິສາຫະກິດ ຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ຂະໜາດກາງ; ສະເໜີແຜນການສົ່ງເສີມການຜະລິດເປັນສິນຄ້າ ແລະ ຫຼຸດຜ່ອນການນໍາເຂົ້າ ແລະ ກ້າວໄປສູ່ການສົ່ງອອກ; ລາຍງານການຄຸ້ມຄອງລາຄາສິນຄ້າ ແລະ ຄ່າບໍລິການ ລວມທັງແຜນການສ້າງນິຕິກຳ ຂອງຂົງເຂດວຽກງານຄຸ້ມຄອງລາຄາສິນຄ້າ ແລະ ຄ່າບໍລິການ; ວຽກງານການອໍານວຍຄວາມສະດວກທາງດ້ານການຄ້າ; ​ແລະ ມື້​ທີ 2 ຈະໄດ້ສືບຕໍ່ປຶກສາຫາລືກ່ຽວກັບຄວາມຄືບໜ້າ ແລະ ແຜນການຫຼຸດຜ່ອນຂັ້ນຂອດໃນການສ້າງຕັ້ງທຸລະກິດ; ບາງບັນຫາທີ່ຍົກຂຶ້ນໃນກອງປະຊຸມທຸລະກິດລາວ LBF ທີ່ຍັງແກ້ບໍ່ຕົກ; ການລາຍງານຂອງພາກທຸລະກິດ ໃນນາມຕົວແບບທີ່ດີ ໃນການຜະລິດເປັນສິນຄ້າ ຂອງແຂວງ ຫຼວງພະບາງ  ແລະ ແຂວງ ສະຫວັນນະເຂດ.

IMG_9848

     ໃນ​ໄລຍະ​ຜ່ານ​ມາ​ການປະຕິບັດຕົວເລກຄາດໝາຍສູ້ຊົນຕົ້ນຕໍ ປີ 2019 ຂອງ​ຂະ​ແໜງ ອຄ ມີ​ດັ່ງ​ນີ້: 1. ດ້ານອຸດສາຫະກໍາປຸງແຕ່ງ ແລະ ຫັດຖະກໍາ:  ມູນ​ຄ່າການຜະລິດ​​ອຸດສາຫະກໍາປຸງແຕ່ງໃນ ປີ 2019 ປະຕິບັດໄດ້ 12.144 ຕື້ກີບ, ຫຼຸດແຜນການ 0,5% ແລະ ທຽບໃສ່ໄລຍະດຽວກັນ ຂອງປີຜ່ານມາ ອັດຕາຂະຫຍາຍຕົວເພີ່ມຂຶ້ນ 16,37%. 2. ດ້ານການຄ້າພາຍໃນ:  ການຈໍລະຈອນສິນຄ້າພາຍໃນ (ການຄ້າຂາຍຍົກ-ຂາຍຍ່ອຍ ແລະ ບໍລິການ) ປະຕິບັດໄດ້ 65.596 ຕື້ກີບ, ລື່ນແຜນ 1,9% ແລະ ທຽບໃສ່ໄລຍະດຽວກັນຂອງປີຜ່ານມາ ອັດຕາຂະຫຍາຍຕົວເພີ່ມຂຶ້ນ 13,86%. 3. ດ້ານການຄ້າກັບຕ່າງປະເທດ: ມູນຄ່າການນໍາເຂົ້າ ແລະ ສົ່ງອອກ ປະຕິບັດໄດ້ 11.604,69 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ, ລື່ນແຜນການ 2,77%, ທຽບໃສ່ປີຜ່ານມາ ອັດຕາຂະຫຍາຍຕົວເພີ່ມ 3,08%. ໃນນີ້, ການສົ່ງອອກ: ປະຕິບັດໄດ້ 5.864,14 ລ້ານ​ໂດ​ລາສະຫະລັດ, ທຽບ ໃສ່ແຜນປະຕິບັດໄດ້ລື່ນແຜນ 6,3%, ທຽບໃສ່ໄລຍະດຽວກັນ ຂອງປີຜ່ານມາ ເຫັນວ່າມີອັດຕາຂະຫຍາຍຕົວ ເພີ່ມຂຶ້ນ 8,39%. ສໍາລັບ ການນໍາເຂົ້າ: ປະຕິບັດ​ໄດ້ 5.740,55 ລ້ານໂດລາ, ຫຼຸດແຜນການ 0,6% ແລະ ທຽບໃສ່ໄລຍະດຽວ ກັນຂອງປີຜ່ານມາ ຫຼຸດລົງ 1,84%. ເຮັດໃຫ້ການຄ້າ ເກີນດູນການຄ້າ 123 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ.

IMG_9846

1. ການປະຕິບັດບາງວຽກຈຸດສຸມທີ່ພົ້ນເດັ່ນຕາມ 03 ແຜນງານ

   ໜຶ່ງ, ແຜນງານການເຊື່ອມໂຍງເສດຖະກິດກັບພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ: ໂດຍລວມແມ່ນມີຜົນສໍາເລັດສູງ ໂດຍສະເພາະການຮ່ວມ​ລົງ​ນາມໃນສັນຍາການຄ້າດ້ານການບໍລິການ ໃນອາຊຽນ ແລະ ອະນຸສັນຍາສະບັບທີ 4 ເພື່ອປັບປຸງສັນຍາວ່າດ້ວຍການລົງທຶນຮອບ ດ້ານອາຊຽນ; ການຂໍສັດຕະຍາບັນ ໃຫ້ແກ່ສັນຍາການເພີ່ມທະວີ “ສັນຍາວ່າດ້ວຍການເພີ່ມທະວີການຮ່ວມມືເສດຖະກິດຮອບດ້ານ ລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ ແລະ ສປ ຈີນ”; ການໂອນຖ່າຍຕາຕະລາງຫຼຸດຜ່ອນອັດຕາພາສີຈາກສະບັບ HSC 2012 ມາເປັນລະບົບ HSC 2017 ສໍາລັບຂອບອາຊຽນ-ເກົາຫຼີ ​ແລະ ຂອບອາຊຽນ-ອົດສະຕາລີ-ນິວຊີແລນ; ການຮັບຮອງເຂົ້າເປັນພາຄີ ສົນທິສັນຍາສະຫະປະຊາຊາດວ່າດ້ວຍສັນຍາຊື້-ຂາຍ ສິນຄ້າລະຫວ່າງປະເທດ; ການສະເໜີຮັບຮອງສັດຕະຍາບັນ ໃຫ້ແກ່ອະນຸສັນຍາວ່າດ້ວຍການປັບປຸງກົນໄກແກ້ໄຂຂໍ້ຂັດແຍ່ງອາຊຽນ; ການສະເໜີຮັບຮອງສັດຕະຍາບັນ ໃຫ້ແກ່ ຂໍ້ຕົກລົງຂອງອາຊຽນ ວ່າດ້ວຍການຮັບຮູ້ເຊິ່ງກັນ ແລະ ກັນ ກ່ຽວກັບການອະນຸມັດຊະນິດຜະລິດຕະພັນຍານຍົນ.

   ສອງ, ດ້ານການສ້າງສະພາບແວດລ້ອມທີ່ເອື້ອອໍານວຍໃຫ້ແກ່ພາກທຸລະກິດ:

* ດ້ານນິຕິກໍາ: ສ້າງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການຕອບໂຕ້ການທຸ່ມຕະຫຼາດ ແລະ ການຊ່ວຍໜູນ ຂອງປະເທດຜູ້ສົ່ງອອກ; ອອກຄໍາແນະນຳກ່ຽວກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ມາດຕາ 10, ມາດຕາ 11 ແລະ ມາດຕາ 18 ຂອງກົດໝາຍດັ່ງກ່າວ; ຈັດຕັ້ງຜັນ​ຂະຫຍາຍດໍາລັດວ່າດ້ວຍ​ກອງ​ທຶນ​ສົ່ງ​ເສີມ ​ແລະ ພັດ​ທະນາວິ​ສາ​ຫະກິດ​ຂະໜາດ​ນ້ອຍ ​ແລະ ກາງ ສະບັບ​ເລກ 299/ລບ, ລົງ​ວັນ​ທີ 04 ກັນຍາ 2019.

* ສໍາລັບວຽກອໍານວຍຄວາມສະດວກທາງດ້ານການຄ້າ ມີທັງ​ໝົດ 36 ນິຕິກໍາ ທີ່ຕິດພັນກັບບັນດາກະຊວງ, ໃນນີ້, ກະຊວງ ອຄ ໄດ້ປັບປຸງ ແລະ ສ້າງໃໝ່ຈໍານວນ 16 ນິຕິກໍາ.

ວຽກງານຈໍລະຈອນຊື້-ຂາຍສິນຄ້າ ແລະ ວຽກງານຄຸ້ມຄອງລາຄາສິນຄ້າ: ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບົນພື້ນຖານການຜັນຂະຫຍາຍ ດໍາລັດ 474/ນຍ ລົງ​ວັນ​ທີ 18 ພະຈິກ 2010 ເພື່ອ​ເປັນບ່ອນ​ອີງ​ໃນ​ການ​ຕິດຕາມ​ຄວບ​ຄຸມ​ລາຄາ​ສິນຄ້າ​ປະ​ເພດ​ສະບຽງ​ອາຫານ; ອອກແຈ້ງການເພີ່ມຕື່ມ ສະບັບເລກທີ 1151/ອຄ.ກຄພນ, ລົງວັນທີ 6 ກັນຍາ 2019 ກ່ຽວກັບ ໃຫ້ເອົາໃຈໃສ່ຄຸ້ມຄອງລາຄາສິນຄ້າໃນທ້ອງຕະຫຼາດຢູ່ພາຍໃນ ແຂວງຂອງຕົນ ເພື່ອຫຼີກເວັ້ນການສວຍໂອກາດຂຶ້ນລາຄາສິນຄ້າຕາມລໍາພັງໃຈ ໃນຊ່ວງໄລຍະນໍ້າຖ້ວມ; ແຈ້ງການສະບັບເລກທີ 0851/ກຄພນ.ຄສລ, ລົງວັນທີ 23 ກໍລະກົດ 2019 ເພື່ອເອົາໃຈໃສ່ຕິດຕາມ, ກວດກາລາຄາສິນຄ້າປະເພດເຂົ້າກິນ ຢ່າງໃກ້ຊິດ. ໃນປີ 2019 ລາຄາເຂົ້າເໜັງຕີງຍ້ອນຜົນກະທົບໄພທໍາມະຊາດ ລັດຖະບານໄດ້ອອກມາດຕະການແຊກແຊງລາຄາ ໂດຍສະເພາະແມ່ນແຂວງຄໍາມ່ວນ, ເຊກອງ ແລະ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ທີ່ນອນໃນໂຄງການຄັງແຮເຂົ້າແຊກແຊງລາຄາ ແລະ ດັດສົມຕະຫຼາດ ໄດ້ນໍາເອົາເຂົ້າຄັງແຮດັ່ງກ່າວ ອອກມາຂາຍ ແລະ ດັດສົມຕະຫຼາດ ຈໍານວນ 327 ໂຕນ, ​ເປັນເຂົ້າໜຽວປະເພດ 2 ໃນລາຄາ 6.700 ກີບ/ກິໂລ ຖືກກວ່າລາຄາໃນທ້ອງຕະຫຼາດ 1.800 ກີບ/ກິໂລ.

IMG_9845

​ ພ້ອມ​ດຽວ​ກັນ​ນີ້, ຍັງ​ໄດ້ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ ​ແລະ ຈັ​ດສັນ​ຕະຫຼາດ ຕາມຂໍ້​ຕົກລົງ 0903/ອຄ.ຄພນ ​ໂດຍ​ການ​ແບ່ງ ​ຂະໜາດ​ຂອງ​ຕະຫຼາດ ​ເປັນ​ແຕ່ລະ​ປະ​ເພດ​ເຊັ່ນ: ​ຕະຫຼາດຂະໜາດ​ໃຫຍ່ 48 ​ແຫ່ງ, ຂະໜາດກາງ 145 ​ແຫ່ງ, ຂະໜາດ​ນ້ອຍ 406 ​ແຫ່ງ, ຕະຫຼາດນັດ 257 ​ແຫ່ງ ​ແລະ ຕະຫຼາດມາດຕະຖານ 5 ​ແຫ່ງ.

ການ​ປັບປຸງ​ບັນດາ​ລະບຽບ​ການ ​ແລະ ກົນ​ໄກ​ປະສານ​ງານ​ໃນ​ການ​ດໍາ​ເນີນ​ທຸລະ​ກິດ ຢູ່ ສປປ ລາວ: ກ່ອນຄໍາສັ່ງ 02/ນຍ, ສປປ ລາວ ສະພາບການເລີ່ມຕົ້ນທຸລະກິດ ຂອງປະເທດເຮົາ ແມ່ນມີຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ, ຫຼາຍຂັ້ນ, ຫຼາຍຂອດ ​ແລະ ມີ​ຄວາມ​ສິ້ນ​ເປືອງໃນການປະກອບທຸລະກິດພໍສົມຄວນ ເຮັດໃຫ້ການຈັດອັນດັບ ຂອງການເລີ່ມຕົ້ນທຸລະກິດ ຢູ່ທີອັນດັບ 154 ແລະ ການຄ້າຂ້າມແດນ ຢູ່ອັນດັບທີ 124 ໃນປີ 2018. ຫຼັງ​ຄໍາ​ສັ່ງ 02/ນຍ ກະຊວງ ອຄ ກໍ່​ໄດ້​ສຸມ​ໃສ່​ປັບປຸງ​ບັນດາ​ຂໍ້​ຫຍຸ້ງຍາກ​ຕ່າງໆ ທີ່​ຕິດ​ພັນ​ກັບ 2 ຕົວ​ຊີ້​ວັດ ຄື: 1). ການ​ເລີ່​ມຕົ້ນ​ທຸລະ​ກິດ ສາມາດ​ປັບປຸງ ​ແລະ ​ແກ້​ໄຂ​ໄດ້​ການ​ຫຼຸດ​ຂັ້ນ​ຂອດ ຈາກ 10 ຂອດ​ເຫຼືອ 03 ຂອດ ຄື: ການ​ຂຶ້ນ​ທະບຽນ​ວິ​ສາ​ຫະກິດ, ຄວັດ​ຕາ​ປະ​ທັບ ​ແລະ ການ​ຈົດ​ທະບຽນ​ປະກັນ​ສັງຄົມ ​ແລະ ​ໃຊ້​ເວລາ​ບໍ່​ເກີນ 17 ວັນ. (ຈາກເມື່ອກ່ອນ 174 ວັນ); ໃນ​ປີ 2019 ຂຶ້ນ​ທະບຽນວິສາຫະກິດໄດ້​​ທັງ​ໝົດ 15.331 ຫົວໜ່ວຍ, ທຽບໃສ່ປີ 2018 ເພີ່ມຂຶ້ນ 48% ແຕ່ມູນຄ່າທຶນຈົດທະບຽນຫຼຸດລົງ 31,64% ໝາຍຄວາມວ່າຂະໜາດຂອງທຶນທີ່ແຈ້ງຈົດທະບຽນວິສາຫະກິດປີ 2019 ມີມູນຄ່າໜ້ອຍກວ່າມູນຄ່າ ໃນ​ໄລຍະດຽວກັນຂອງປີຜ່ານມາ. 2). ການຄ້າ​ຂ້າມ​ແດນ ສຸມໃສ່ຄົ້ນຄວ້າ ສ້າງກົນໄກ ໃນການແກ້ໄຂບັນຫາຂອງພາກທຸລະກິດ ແລະ ການປະສານງານ ລະຫວ່າງຂະແໜງການກ່ຽວຂ້ອງ ຢູ່ຂັ້ນສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນກ່ຽວກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານ ອໍານວຍຄວາມສະດວກທາງດ້ານການຄ້າ. ປີ 2019 ແມ່ນຈັດຢູ່ໃນອັນດັບທີ 76 ຈາກອັນ​ດັບ 124 ​ໃນ​ປີ 2018.

ວຽກ​ງານອຸດສາຫະກໍາປຸງແຕ່ງ ແລະ ຫັດຖະກໍາ: ການຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ​ຄໍາ​ສັ່ງ 15/ນຍ, ວ່າ​ດ້ວຍ​ການ​ເພີ່ມ​ທະວີ​ຄວາມ​ເຂັ້ມ​ງວດ​ໃນ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ ​ແລະ ກວດກາ​ການ​ຂຸດ​ຄົ້ນ​ໄມ້, ​ເຄື່ອນ​ຍ້າຍ​ໄມ້ ​ແລະ ທຸລະ​ກິດ​ໄມ້; ໃນປີ 2019 ສາມາດປັບປຸງໄດ້ ຈໍານວນ 7 ໂຮງງານ ​ໂດຍ​ສຸມ​ໃສ່ປັບປຸງມາດຖານໂຮງງານ ແລະ ມາດຕະຖານຜະລິດຕະພັນ ​ໂດຍ​ເອົາ​ໂຮງງານຈໍານວນໜຶ່ງ ​ປັບປຸງລະບົບອາຄານໂຮງງານ, ຂະບວນການຜະລິດ​ໃຫ້ເປັນລະບົບຕ່ອງໂສ້, ນໍາເຄື່ອງຈັກ ແລະ ເຕັກໂນໂລຊີການຜະລິດທີ່ທັນສະໄໝ ເຂົ້າມານໍາໃຊ້ຢູ່ໃນໂຮງງານ, ປັບປຸງລະບົບຄວາມປອດໄພ ແລະ ສຸຂະນາໄມ, ນັບທັງການຄຸ້ມຄອງສະພາບແວດລ້ອມຂອງໂຮງງານ.

IMG_1917

     ສາມ, ແຜນງານການສ້າງຄວາມພ້ອມໃຫ້ແກ່ພາກທຸລະກິດ ເພື່ອຮອງຮັບການແຂ່ງຂັນທີ່ເພີ່ມຂຶ້ນ: ໂດຍການສຸມໃສ່ ຍຸດທະສາດການພັດທະນາວິສາຫະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ ໄດ້ເນັ້ນໜັກ 7 ຂົງເຂດນະໂຍບາຍ ຊຶ່ງມີການກະທົບທາງກົງ ແລະ ທາງອ້ອມ ໄປຄຽງຄູ່ກັບການປ່ອຍສິນເຊື່ອຕາມລະບົບ ຂອງທະນາຄານທຸລະກິດເອງ, ຂະແໜງການອຸດສາຫະກໍາ ແລະ ການຄ້າ ກໍ່ໄດ້ມີຄວາມພະຍາຍາມເອົາໃຈໃສ່ ໃນດ້ານການຄົ້ນຄວ້າຊອກຫາແຫຼ່ງທຶນເພີ່ມ ຈາກພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ສ້າງເປັນກອງທຶນ ເພື່ອປ່ອຍສິນເຊື່ອຜ່ານທະນາຄານໃຫ້ແກ່ຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດ ເວົ້າລວມ, ເວົ້າສະເພາະ ກໍ່ຄືຫົວໜ່ວຍ SMEs ໃຫ້ສາມາດເຂົ້າຫາແຫຼ່ງທຶນໄດ້.

ການຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ 06 ​ເດືອນ​ຕົ້ນ​ປີ 2020 ຂອງ​ຂະ​ແໜງ ອຄ ເຫັນໄດ້ວ່າ ປະເທດເຮົາປະສົບບັນຫາທາງດ້ານເສດຖະກິດຫຼາຍໆດ້ານ ເປັນຕົ້ນແມ່ນການແຜ່ລະບາດ ຂອງພະຍາດໂຄວິດ 19 (Covid-19) ຊຶ່ງເປັນພະຍາດຕິດແປດແຜ່ລາມໄວ ທີ່ສືບເນື່ອງມາແຕ່ທ້າຍປີ 2019. ສົ່ງຜົນກະທົບຕໍ່ເສດຖະກິດພາຍໃນປະ​ເທດ ເປັນຕົ້ນດ້ານອຸດສາຫະກຳປຸງແຕ່ງ ແລະ ການຄ້າ ກໍ່ໄດ້ຮັບຜົນກະທົບບໍ່ໜ້ອຍ ເຮັດໃຫ້ບັນດາໂຮງຈັກ, ໂຮງງານ, ບໍລິສັດ, ຫ້າງຮ້ານ, ສຸບເປີ້ມາເກັດ, ຮ້ານມິນິມາກ, ຕະຫຼາດ ແລະ ຮ້ານຄ້າຂາຍຍົກ-ຂາຍຍ່ອຍ ແລະ ອື່ນໆ ກໍ່ໄດ້ມີການປິດກິດຈະການ ​ແລະ ຢຸດການ​ດໍາ​ເນີນ​ການ​ຜະລິດໄວ້ຊົ່ວຄາວ ເຮັດໃຫ້ການຈໍລະຈອນຊື້-ຂາຍສິນຄ້າ ແລະ ການບໍລິການພົບຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ. ​ໃນ​ນີ້ມູນຄ່າການຜະລິດອຸດສາຫະກໍາປຸງ​ແຕ່ງ ແລະ ຫັດຖະກໍາ: ປະຕິບັດໄດ້ປະມານ 6.256 ຕື້ກີບ ເທົ່າກັບ 42,7%  ຂອງແຜນປີ, ທຽບໃສ່ໃນໄລຍະດຽວກັນຂອງປີຜ່ານມາ ຫຼຸດ​ລົງ -4,8%. ມູນຄ່າການຈໍລະຈອນສິນຄ້າພາຍໃນ (ຂາຍຍົກ-ຂາຍຍ່ອຍ) ຄາດຄະເນປະຕິບັດໄດ້ປະມານ 29.290,47 ຕື້ກີບ, ເທົ່າກັບ 40,47% ຂອງ​ແຜນການ​, ເມື່ອທຽບໃສ່​ໄລຍະ​ດຽວກັນ​ຂອງປີ​ຜ່ານ​ມາ​​ຫຼຸດລົງ -10,25%. ທາງ​ລັດຖະບານ ກໍ​ຄືກ​ະຊວງ ອຄ ​ໄດ້​ວາງມາດຕະການຊ່ວຍເຫຼືອ ຕໍ່​ຫົວໜ່ວຍ SMEs ທີ່ໄດ້ຮັບຜົນກະທົບຈາກການລະບາດ ຂອງພະຍາດ Covid-19 ​ເຊັ່ນ: ສົມທົບ​ກັບ​ທະນາຄານ​ພັດທະນາ​ລາວ ຄົ້ນຄວ້ານະໂຍບາຍເລື່ອນຊໍາລະຕົ້ນທຶນໃຫ້ SMEs ໄລຍະ 3 ເດືອນ; ທະນາຄານພັດທະນາລາວຫຼຸດອັດຕາດອກເບ້ຍໃຫ້  SMEs 2% ເປັນເວລາ 03 ເດືອນ (ມິຖຸນາ-ສິງຫາ 2020); ອອກແຈ້ງການ ເລກທີ 371/ທສວ, ລົງວັນທີ 9/7/2020 ໃນບ້ວງເງິນ 200 ຕື້ກີບ ເພື່ອໃຫ້ທະນາຄານປ່ອຍສິນເຊື່ອໃຫ້ ວນກ 4 ຂະແໜງບູລິມະສິດຄື: ອຸດສາຫະກໍາປຸງແຕ່ງຜະລິດຕະພັນສິນຄ້າກະສິກໍາ, ຂະແໜງຫັດຖະກໍາ, ກະສິກໍາປູກຝັງ ແລະ ລ້ຽງສັດ ແລະ ຂະແໜງທ່ອງທ່ຽວ.

IMG_1818

ພ້ອມ​ດຽວ​ກັນ​ນີ້, ​ໄດ້​ວາງ​ບັນດາແຜນ​ວຽກ​ຈຸດ​ສຸມ​ໃນ 6 ​ເດືອນ​ທ້າຍປີ 2020 ດັ່ງ​ນີ້: 1/ ແຜນ​ງານ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ເສດຖະກິດ​ກັບ​ພາກ​ພື້ນ ​ແລະ ສາກົນ ໂດຍສຸມ​ໃສ່​ຄົ້ນຄວ້າ​ຮູບ​ແບບ (Modality) ​ໃນ​ການ​ເຈລະຈາ​ເປີດ​ຕະຫຼາດ​ການ​ຄ້າ​ດ້ານ​ສິນຄ້າ​ໃນ​ຮອບ​ທີ 05 ຂອງ ຂ​ອບສັນຍາ​ການ​ຄ້າ​ອາຊີ-ປາຊີ​ຟິກ ​ແລະ​ ຮ່າງ​ສັນຍາ​ການ​ຄ້າ​ດ້ານບໍລິການ; ສືບ​ຕໍ່​ຮ່ວມ​ກັບ​ຝ່າຍ​ ສສ ຫວຽດນາມ​ ໃນ​ການ​ສ້າງ​ກົນ​ໄກ​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ຄ້າ​ຊາຍ​ແດນ ​ແລະ ​ເຮັດ​ບົດ​ບັນທຶກ​ຄວາມ​ເຂົ້າ​ໃຈ​ຮ່ວມ​ກັນ​ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ພັດທະນາ ​ແລະ ​ເຊື່ອມ​ຈອດ​ພື້ນຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ​ການ​ຄ້າ​ຊາຍ​ແດນລາວ ​ແລະ ຫວຽດນາມ​ໃຫ້​ສໍາ​ເລັດ. 2/ ແຜນ​ງານ​ສ້າງ​ສະ​ພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ເພື່ອ​ເອື້ອ​ອໍານວຍ ​ໃຫ້​ແກ່​ພາກ​ທຸລະ​ກິດ: ສຸມໃສ່ສ້າງນິຕິກໍາລຸ່ມກົດໝາຍໃຫ້ສໍາເລັດໃນທ້າຍປີ 2020 ຄື: ດໍາລັດວ່າດ້ວຍການ ຄ້າທາງເອເລັກໂຕນິກ ແລະ ດໍາລັດວ່າດ້ວຍການຄຸ້ມຄອງສິນຄ້າ ທີ່ສາມາດນໍາໃຊ້ໄດ້ສອງດ້ານ; ຄົ້ນຄວ້າສ້າງລະບຽບຄຸ້ມຄອງການເປີດສູນຈໍາໜ່າຍສິນຄ້າ ODOP ​ແຫ່ງ​ຊາດ ​ເພື່ອ​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ສ້າງ​ແຮງ​ຈູງ​ໃຈ​ໃຫ້​ແກ່​ທຸລະ​ກິດ​ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ປະດັບ​ດາວ​ມະ​ຍົດ ODOP ​ແຫ່ງ​ຊາດ ​ໂດຍ​ຄົ້ນຄວ້າ​ສະ​ເໜີ​ຍົກ​ລະດັບ​ລະບຽບ​ຕິດ​ດາວ ​ໃຫ້​ເປັນ​ດໍາລັດ ​ແລະ ​ເພີ່ມ​ທະວີ​ຂອດ​ປະສານ​ງານ​ກັບ​ຂະ​ແໜງ​ການ​ກ່ຽວຂ້ອງ ​ເພື່ອ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ​ຄໍາ​ສັ່ງ​ເລກທີ 02/ນຍ ​ໃຫ້​ປະກົດ​ຜົນ​ເປັນ​ຈິງ ​ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ຜັກ​ດັນ​ໃຫ້​ມີ​ການ​ອອກ​ນິຕິ​ກໍາ​ໃຫ້​ຈະ​ແຈ້ງ ​ແລະ ບັນຊີ​ກິດຈະການ​ຕ່າງໆ​ໂດຍ​ໄວ. 3/ແຜນ​ງານ​ສ້າງ​ຄວາມ​ເຂັ້ມ​ແຂງ​​ໃຫ້​ແກ່​ພາກ​ທຸລະ​ກິດ ​ເພື່ອ​ຮອງ​ຮັບ​ກັບ​ການ​ແຂ່ງຂັນ​ທີ່​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ: 1) ເພີ່ມທະວີການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດການສົ່ງເສີມການຜະລິດ ແລະ ຊົມໃຊ້ຜະລິດຕະພັນພາຍໃນ ແລະ ຄຸ້ມຄອງການນໍາ ເຂົ້າສິນຄ້າອຸປະໂພກ-ບໍລິໂພກ ຕາມຂໍ້ຕົກລົງເລກທີ 51/ນຍ; 2) ການສົ່ງເສີມການຜະລິດເປັນສິນຄ້າຕິດພັນກັບການສົ່ງອອກ ແມ່ນສຸມໃສ່ຄົ້ນຄວ້າ, ແນະນຳກ່ຽວກັບການໃຫ້ຂໍ້ມູນຂ່າວສານການຄ້າກ່ຽວກັບເງື່ອນໄຂ, ມາດຖານ ແລະ ຕະຫຼາດການສົ່ງອອກສິນຄ້າກະສິກໍາ ຂອງລາວໄປ ສປ ຈີນ ໂດຍເນັ້ນໃສ່ໝາກກ້ວຍ, ໝາກໂມ, ສາລີແຂງ, ມັນຕົ້ນແຫ້ງ, ເຂົ້າ ແລະ ມັນດ້າງ ທີ່ເຮົາເຈລະຈາເປີດຕະຫຼາດສໍາເລັດແລ້ວ; 3) ສຸມໃສ່ການສ້າງລະບົບຖານຂໍ້ມູນສິນຄ້າ ໃຫ້ສາ​ມາດ​ນຳ​ໃຊ້ໄດ້ໃນລະ​ບົບ Smart Phone ແລະ Tablet ນັບແຕ່ສູນກາງ ລົງຮອດທ້ອງຖິ່ນ ເພື່ອໃຫ້ເຂົ້າເຖິງຕະຫຼາດສິນຄ້າໄດ້ງ່າຍ. ພ້ອມດຽວກັນນີ້ ຍັງຈະໄດ້ພັດທະນາລະບົບການເຊື່ອມຕໍ່ຖານຂໍ້ມູນຂ່າວສານຕະຫຼາດເຂົ້າ ແລະ ສັດ ຮ່ວມກັບກະຊວງ ກປ (ກົມປູກຝັງ, ກົມລ້ຽງສັດ ແລະ ການປະມົງ) ເພື່ອເຊື່ອມຕໍ່ຂໍ້ມູນຮ່ວມກັນ; 4)ໂຄສະນາເຜີຍແຜ່ຂໍ້ມູນຂ່າວສານການຄ້າ ທາງສື່ສິ່ງພິມປື້ມວາລະສານໂອດ໋ອບ, ປື້ມສິນຄ້າທ່າແຮງຂອງແຕ່ລະແຂວງ ແລະ ເຜີຍແຜ່ທາງສື່ອອນລາຍເຊັ່ນ: ເວັບໄຊທ໌ຂອງກົມສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ຄ້າ ແລະ ເວັບໄຊທ໌ Plaosme.com ເພື່ອສ້າງເງື່ອນໄຂອຳນວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ຜູ້ປະກອບການ SME ສາມາດເຂົ້າຕະຫຼາດອາຊີໄດ້ ແລະ ຫັນໄປເປັນເວັບໄຊທ໌ e-commerce​ໃຫ້ມີການຊື້-ຂາຍແບບ online ໄດ້; 5) ​ເພີ່ມ​ທະວີ​ການ​ປັບປຸງ ​ແລະ ຍົກ​ລະດັບ​ໂຮງງານ​ຫັດຖະ​ກໍາ ​ເພື່ອ​ສ້າງ​ເປັນ​ກຸ່ມ​ການ​ຜະລິດ ​ແລະ ກ້າວ​ໄປ​ເຖິງ​ການ​ຮັບຮອງ​ສິນຄ້າ​ໂອດ໋ອບ ​ແລະ ສ້າງ​ພື້ນ​ຖານ, ກຽມ​ຄວາມ​ພ້ອມ​ໃຫ້​ແກ່​ສິນຄ້າ ທີ່​ໄດ້​ຮັບ​ກາ​ໝາຍ ODOP ​ເພື່ອ​ໃຫ້​ໄດ້​ຮັບ​ມາດຕະຖານ ​ກ້າວ​ໄປ​ເຖິງ​ການ​ຮັບ​ກາ​ໝາຍ (Brand Name); 6) ຊຸກ​ຍູ້​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ຜະລິດ​ຫັດຖະ​ກໍາ ຕິດ​ພັນ​ກັບ​ການທ່ອງທ່ຽວ​ທໍາ​ມະ​ຊາດ ​ແລະ ວັດ​ທະນາ​ທໍາ​ຢ່າງ​ກົມກຽວ, ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ສົ່ງ​ອອກກັບ​ທີ່ ​ແລະ ຊຸກຍູ້​ພາກ​ທຸລະ​ກິດສ້າງ​ສູນ​ຈໍາໜ່າຍ​ຜະລິດ​ຕະພັນ, ສິນຄ້າ​ໂອດ໋ອບພາຍ​ໃນ​ເມືອງ ຫຼື ​ແຂວງ ລະ​ໜຶ່ງ​ແຫ່ງ; 7) ຊຸກຍູ້​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ເຂົ້າ​ເຖິງ ​ແລະ ການ​ຂະຫຍາຍ​ຕະຫຼາດ​ຂອງ​ບັນດາ​ຫົວໜ່ວຍ​ວິ​ສາ​ຫະກິດ​ຂະໜາດ​ນ້ອຍ ​ແລະ ກາງ ດ້ວຍ​ຮູບ​ການຈັດ​ງານ​ວາງສະ​ແດງ ​ແລະ ຈໍາໜ່າຍ​ສິນຄ້າ ໃຫ້​ເປັນ​ປະ​ຈໍາ ; 8) ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ຝຶກ​ອົບຮົມ​ການ​ໃຫ້​ຄວາມ​ຮູ້ທຸລະ​ກິດ​ລາວ​ ທີ່​ຈະ​ເຂົ້າ​ເຖິງ​ຕະຫຼາດ​ຍີ່ປຸ່ນ ​ແລະ ຮຽນ​ຮູ້​ມູມ​ມອງ ຂອງ​ນັກທຸລະກິດ​ຍີ່ປຸ່ນ ​ໃນ​ການ​ຊອກ​ຫາ​ຄູ່​ຮ່ວມ​ທຸລະ​ກິດ; 9) ຍຸດ​ທະ​ສາດ​ສົ່ງ​ອອກ​ເຂົ້າ ທ້າຍ​ປີ 2020 ກະກຽມ​ເປີດ​ກອງ​ປະຊຸມ ຂອງ​ຄະນະ​ພັດທະນາ​ຍຸດ​ທະ​ສາດ, ພ້ອມທັງ​ສ້າງ​ຖານ​ຂໍ້​ມູນ MIS ຜະລິດ​ຕະພັນ​ເຂົ້າ, ສາລີ ​ແລະ ພືດ​ຜັກ ​ໂດຍ​ການ​ສ້າງ​ຖານ​ຂໍ້​ມູນ​ກຸ່ມ​ຜະລິດ, ກຸ່ມ​ທຸລະ​ກິດ​ເກັບ​ຊື້ ​ແລະ ຖານ​ຂໍ້​ມູນ​ດ້ານ​ການ​ຕະຫຼາດ.

IMG_1849

ຂ່າວໂດຍ: ນ ຖື ແຫວນວົງສົດ ສູນສະຖິຕິ ແລະ ຂໍ້ມູນຂ່າວສານ ກຜຮ

ພາບໂດຍ: ທ ໄພຄໍາອີ ວິໄລຄໍາ ສູນສະຖິຕິ ແລະ ຂໍ້ມູນຂ່າວສານ ກຜຮ ແລະ ໜັງສືພິມເສດຖະກິດ-ການຄ້າ