ເພື່ອຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍ 01 ໃນ 07 ນະໂຍບາຍພັດທະນາວິສາຫະກິດຂະຫນາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ (ວນກ) 2016-2021 ກໍຄື ນະໂຍບາຍທີ 4 ການສົ່ງເສີມການເຂົ້າເຖິງຕະຫຼາດ ແລະ ການຂະຫຍາຍຕະຫຼາດຂອງ ວນກ, ລັດຖະບານລາວ ໄດ້ຈັດສັນງົບປະມານ ຈາກທຶນກູ້ຢືມດອກເບ້ຍຕໍ່າຂອງທະນາຄານພັດທະນາອາຊີ (ADB) ເພື່ອນໍາໃຊ້ເຂົ້າໃນກິດຈະກໍາສ້າງເວັບໄຊ໌ www.plaosme.com ເພື່ອເປັນບ່ອນເຊື່ອມຕໍ່ ວນກ ກັບຜູ້ຊື້ຢູ່ທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ໄດ້ໂດຍກົງ ໂດຍຜ່ານລະບົບຊື້-ຂາຍທາງອີເລັກໂຕຼນິກ (E-commerce) ຊຶ່ງນອນໃນແຜນງານທີ 3 ຂອງໂຄງການພັດທະນາພາກເອກະຊົນ ແລະ ວິສາຫະກິດຂະຫນາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ. ເວັບໄຊ໌ www.plaosme.com ຈະເປັນເວັບໄຊ໌ E-commerce ປະເພດ ທຸລະກິດເຖິງທຸລະກິດ ຫຼື B2B ທີ່ຮວບຮວມຂໍ້ມູນ ກ່ຽວກັບ ຜະລິດຕະພັນຂອງ ວນກ ຢູ່ ສປປ ລາວ ແລະ ໃຫ້ຜູ້ຊື້ຈາກທັງພາຍໃນ ແລະ ສາກົນສາມາດສັ່ງຊື້ຜະລິດຕະພັນລາວທີ່ລົງໃນເວັບໄຊ໌ດັ່ງກ່າວນັ້ນ ໄດ້ຢ່າງສະດວກງ່າຍດາຍ ເພາະນອກຈາກເວັບໄຊ໌ www.plaosme.com ຈະຊ່ວຍໂຄສະນາຜະລິດຕະພັນຂອງ ວນກ ເວັບໄຊ໌ດັ່ງກ່າວຍັງຈະມີລະບົບການຊໍາລະເງິນທີ່ເຊື່ອຖືໄດ້ອີກດ້ວຍ ເພື່ອຊ່ວຍໃຫ້ ວນກ ສາມາດເຮັດທຸລະກໍາຜ່ານທາງອີເລັກໂຕຼນິກໄດ້.
ກົມສົ່ງເສີມວິສາຫະກິດຂະຫນາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ (ກສວ) ໃນນາມເປັນໜ່ວຍງານຄຸ້ມຄອງໂຄງການພັດທະນາພາກເອກະຊົນ ແລະ ວິສາຫະກິດຂະຫນາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ ໄດ້ຊຸກຍູ້ ແລະ ໃຫ້ການສະໜັບສະໜູນພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງຄື ກົມການນໍາເຂົ້າ ແລະ ສົ່ງອອກ ເປັນເຈົ້າການສ້າງເວັບໄຊ໌ດັ່ງກ່າວ ແລະ ຕໍ່ມາ ຄະນະນຳກະຊວງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ ໄດ້ຕົກລົງມອບໂອນໃຫ້ ກົມສົ່ງເສີມການຄ້າ ສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍວຽກງານສົ່ງເສີມການເຂົ້າເຖິງຕະຫລາດຂອງ ວນກ ຜ່ານລະບົບຊື້-ຂາຍທາງອີເລັກໂຕຼນິກ.ເວັບໄຊ໌ www.plaosme.com ເປີດໂຕນໍາໃຊ້ຢ່າງເປັນທາງການ ໃນກາງເດືອນສິງຫາ 2017 ມາຮອດປະຈຸບັນ ມີ ວນກ ເຂົ້າໄປລົງທະບຽນທັງໝົດ 273 ຫົວໜ່ວຍ ໃນນັ້ນມີ 193 ຫົວໜ່ວຍ ທີ່ໄດ້ລົງໂຄສະນາຜະລິດຕະພັນຂອງຕົນ ເຮັດໃຫ້ມີຜະລິດຕະພັນສະແດງໃນເວັບໄຊ໌ ກວ່າ 989 ລາຍການ. ເຖິງວ່າປະຈຸບັນເວັບໄຊ໌ www.plaosme.com ຍັງບໍ່ທັນສາມາດເຮັດທຸລະກໍາຜ່ານທາງອີເລັກໂຕຼນິກໄດ້ຢ່າງແທ້ຈິງກໍຕາມ ແຕ່ເວັບໄຊ໌ດັ່ງກ່າວກໍໄດ້ສ້າງໜໍ່ແໜງທີ່ດີ ຊຶ່ງສະແດງອອກໃນຈຳນວນຄຳຖາມ ທີ່ສອບຖາມກ່ຽວກັບສິນຄ້າເຂົ້າມາຜ່ານເວັບໄຊ໌ ຫລາຍກວ່າ 132 ຄໍາຖາມ. ພ້ອມນັ້ນ, ຍັງສາມາດດຶງດູດຜູ້ເຂົ້າຢ້ຽມຊົມເວັບໄຊ໌ໃນຈຳນວນບໍ່ໜ້ອຍ ແລະ ຈາກຫລາຍປະເທດ ມາຮອດປະຈຸບັນມີຜູ້ເຂົ້າຢ້ຽມຊົມທັງໝົດ 143.829 ຄັ້ງໃນນັ້ນປະກອບມີ ຜູ້ເຂົ້າຊົມຈາກ ພາຍໃນສປປ ລາວ 41,50%, ຈາກໄທ 17,39%, ຈາກສະຫະລັດອາເມລິກາ 6,75%, ຈາກມາເລເຊຍ 5,13%, ຈາກຝລັ່ງ 6,65%, ຈາກ ສ ເກົາຫລີ 2,83%, ຈາກສິງກະໂປ 2,24%,ຈາກບລາຊິວ 1,98%, ຈາກອິນເດຍ 1,78% ແລະ ຈາກ ສປ ຈີນ 1,78%.
ເພື່ອເຮັດໃຫ້ເວັບໄຊ໌ www.plaosme.com ກາຍເປັນເວັບໄຊ໌ທີ່ສາມາດຊື້-ຂາຍຜ່ານອີເລັກໂຕຼນິກໄດ້ຢ່າງສົມບູນສິ່ງສຳຄັນແມ່ນຕ້ອງມີລະບົບການຊໍາລະເງິນ ແລະ ລະບົບຄິດໄລ່ຄ່າຕ່າງໆ ລວມທັງຄ່າຂົນສົ່ງສິນຄ້າຈາກຕົ້ນທາງເຖິງປາຍທາງໃນວັນທີ 11 ມີນາ 2019 ທີ່ຜ່ານມາ ກົມສົ່ງເສີມການຄ້າ ຮ່ວມກັບ ກົມສົ່ງເສີມວິສາຫະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ, ກະຊວງອຸດສາຫະກໍາ ແລະ ການຄ້າ ໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລື ກ່ຽວກັບຊ່ອງທາງການເຮັດການຄ້າຜ່ານລະບົບອອນລາຍ ໂດຍມີຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມຈາກພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງທັງພາກລັດ ແລະ ທຸລະກິດ ຄື: ຕາງໜ້າກະຊວງວິທະຍາສາດ ແລະ ເຕັກໂນໂລຊີ, ກະຊວງໄປສະນີ ໂທລະຄົມມະນາຄົມ ແລະ ການສື່ສານ, ທະນາຄານ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ, ສະພາການຄ້າ ແລະ ອຸດສາຫະກໍາແຫ່ງຊາດລາວ, ບັນດາກົມທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຂອງກະຊວງອຸດສາຫະກໍາ ແລະ ການຄ້າ, ທະນາຄານການຄ້າຕ່າງປະເທດລາວ, ທະນາຄານບີໄອຊີ ລາວ ຈຳກັດ, ບໍລິສັດຂາຍສົ່ງ, ບໍລິສັດ ມີເອເຊຍຈຳກັດ ແລະ ບໍລິສັດ ລັດຖະດາ ລວມທັງໝົດຈໍານວນ 27 ທ່ານ.
ໃນກອງປະຊຸມດັ່ງກ່າວຊ່ຽວຊານທີ່ຮັບຜິດຊອບພັດທະນາເວັບໄຊ໌ ກໍ່ຄືບໍລິສັດ Butterfli ໄດ້ນໍາສະເໜີລະບົບການ ຊໍາລະເງີນຜ່ານທາງອີເລັກໂຕຼນິກໃນຮູບແບບຕ່າງໆເຊັ່ນ: ການໃຊ້ QR Code,Top Up, Swiping Card ທັງໃນຮູບແບບ Offline ແລະ Online, ລວມທັງລະບົບການຮັກສາຄວາມປອດໄພເພື່ອປ້ອງກັນການລັກລອບຂໍ້ມູນບັນຊີຂອງຜູ້ເປັນສະມາຊິກອີກດ້ວຍ, ຜູ້ພັດທະນາເວັບໄຊ໌ໄດ້ສະເໜີໃຫ້ເວັບໄຊ໌ www.plaosme.com ນໍາໃຊ້ລະບົບ “Plaopay” ທີ່ເປັນເອັບຟລີເຄຊັນ(Application) ຊໍາລະເງິນຮູບແບບ P2P ( Peer To Peer ) ທີ່ສາມາດຊໍາລະເງິນໄດ້ທັງໃນຮູບແບບ Offline ແລະ Online ໂດຍການສະແກນ QR Code ຊຶ່ງວິທີດັ່ງກ່າວຈະອໍານວຍຄວາມສະດວກ ໃຫ້ແກ່ລູກຄ້າໃນຫຼາຍໆປະເທດທີ່ສົນໃຈສັ່ງຊື້ສິນຄ້າໃຫ້ມີຄວາມວ່ອງໄວ, ອີກທັງຍັງຫຼຸດຕົ້ນທຶນໃຫ້ແກ່ຜູ້ປະກອບກິດຈະການໃນການຕິດຕັ້ງລະບົບການຊໍາລະເງິນ, ເຖິງວ່າລະບົບດັ່ງກ່າວເປັນຮູບແບບທີ່ມີການນຳໃຊ້ກັນຢ່າງແຜ່ຫລາຍໃນການຊື້-ຂາຍຜ່ານອີເລັກໂຕຼນິກໃນຍຸກປະຈຸບັນ ເຊັ່ນ PayPal ແຕ່ເພື່ອນໍາໃຊ້ກັບເວັບໄຊ໌ www.plaosme.com ກໍອາດຕ້ອງໄດ້ມີການປຶກສາຫາລື ແລະ ເປັນເອກກະພາບກັບພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ຢ່າງຄັກແນ່ ເພາະຖືວ່າເປັນຊ່ອງທາງການເຮັດການຄ້າຜ່ານທາງອີເລັກໂຕຼນິກທຳອິດຂອງ ສປປ ລາວ ທີ່ຢູ່ພາຍໃຕ້ການຄຸ້ມຄອງຂອງພາກລັດໂດຍສະເພາະ ເພື່ອຮັບປະກັນຜົນປະໂຫຍດສູງສຸດທີ່ລັດຖະບານ ແລະ ວນກ ຈະໄດ້ຮັບ. ໃນເບື້ອງຕົ້ນຜູ້ພັດທະນາເວັບໄຊ ໄດ້ໃຫ້ຄວາມເຫັນວ່າ ການພັດທະນາລະບົບການຊໍາລະເງິນຮູບແບບນີ້ ຈະຊ່ວຍໃຫ້ລັດຖະບານສ້າງແຫລ່ງລາຍຮັບເພື່ອຈ່າຍດອກເບ້ຍເງິນກູ້ໃຫ້ແກ່ ADB ພ້ອມກັນນັ້ນ ກໍເປັນຮູບແບບທີ່ຈະເກັບຄ່າທຳນຽມກັບ ວນກ ຕໍ່າທີ່ສຸດກໍວ່າໄດ້. ເຖິງວ່າ ກອງປະຊຸມແມ່ນດຳເນີນໄປຢ່າງມີປະສິດທິຜົນສົມຄວນ ແຕ່ກໍຍັງບໍ່ສາມາດຕົກລົງຮັບຮອງເອົາຮູບແບບທີ່ຜູ້ພັດທະນາເວັບໄຊ໌ສະເໜີມານັ້ນໄດ້ທັນທີເທື່ອ ເນື່ອງຈາກວ່າ ກົມສົ່ງເສີມການຄ້າ ຮ່ວມກັບ ກົມສົ່ງເສີມວິສາຫະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ ຍັງຕ້ອງໄດ້ປະສານງານກັບພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ໂດຍສະເພາະ ທະນາຄານແຫ່ງ ສປປ ລາວ, ບັນດາ ທະນາຄານທຸລະກິດ ແລະ ລາຍງານຂໍທິດຈາກຄະນະນຳກະຊວງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ ໃນບາດກ້າວຕໍ່ໄປ.
ແຫຼ່ງຂໍ້ມູນ: ກົມສົ່ງເສີມວິສາຫະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ
ຮຽບຮຽງໂດຍ: ພູຄໍາ ຫຼວງສຸພົນ