ຂປລ.ໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ໃກ້ຈະເປັນຈິງ ເນື່ອງຈາກກອງປະຊຸມລັດ ຖະບານເປີດກວ້າງ ປະຈຳສົກປີ 2014-2015 ໄດ້ຮັບຮອງແຜນດຳເນີນການຂອງກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ກ່ຽວກັບຮູບແບບ, ໂຄງສ້າງຂອງການລົງທຶນ, ລວມທັງດ້ານນະໂຍບາຍສະໜັບສະໜູນໂຄງການ, ຕະຫລອດເຖິງຜົນສຳຫລວດແລວທາງ ແລະ ຂອບເຂດສະຖານີຕ່າງໆ.
ທ່ານ ດຣ.ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ລັດຖະມົນຕີວ່າການ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງຊີ້ແຈງຕໍ່ສື່ມວນຊົນໃນວັນທີ 25 ກັນຍາ 2015 ນີ້ວ່າ: ໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ຄາດວ່າຈະເລີ່ມຂຶ້ນໃນທ້າຍປີນີ້ ຢ່າງແນ່ນອນ ໂດຍມີຄວາມຍາວ 417 ກິໂລແມັດ ເຊິ່ງນຳໃຊ້ມາດຕະຖານເຕັກນິກສາກົນໃນການອອກແບບ ມີຄວາມກວ້າງ 1.435 ແມັດ, ເປັນເສັ້ນທາງລົດໄຟລາງດ່ຽວນຳໃຊ້ຄວບຄູ່ກັນ ລະຫວ່າງ ລົດໄຟຂົນສົ່ງໂດຍສານ ທີ່ມີຄວາມໄວ 160 ກິໂລແມັດ/ຊົ່ວໂມງ ແລະ ລົດໄຟຂົນສົ່ງສິນຄ້າ, ຄວາມໄວ 120 ກິໂລແມັດ/ຊົ່ວໂມງ. ຕະຫລອດໄລຍະເສັ້ນທາງມີສະຖານີທັງໝົດ 31 ແຫ່ງ, ໃນນັ້ນມີ ສະຖານີໃຫຍ່ຈຳນວນ 5 ແຫ່ງ ຄື: ສະຖານີບ້ານນາເຕີຍ, ສະຖານີເມືອງໄຊ, ສະຖານີຫລວງພະບາງ, ສະຖານີວັງວຽງ ແລະ ສະຖານີນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ. ສະພາບໂຄງສ້າງໂຄງການປະກອບ ມີອຸມຸງທັງໝົດ 76 ແຫ່ງ, ຂົວ 154 ແຫ່ງ. ສຳລັບມູນຄ່າການກໍ່ສ້າງຄາດຄະເນໃນເບື້ອງຕົ້ນ ປະມານ 6,8 ຕື້ໂດລາສະຫະລັດ ແລະ ມີກຳນົດການກໍ່ສ້າງປະມານ 5 ປີ.
ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ໃຫ້ຮູ້ຕື່ມວ່າ: ໂຄງການທາງລົດໄຟສາຍນີ້ ຈະເລີ່ມຈາກ ສປ ຈີນ ຫານະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ເຊື່ອມຕໍ່ປະເທດໄທ, ມາເລເຊຍ ແລະ ສິງກະໂປ, ເປັນໂຄງການທີ່ສຳຄັນ ເພາະມີການລົງທຶນຕ່ຳແຕ່ມີປະສິດຜົນສູງທາງດ້ານເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ລະຫວ່າງ ລາວ-ຈີນ, ສະນັ້ນ ລັດຖະບານສອງປະເທດ ຈຶ່ງເຫັນດີໃນຮູບແບບໃຫ້ມີການລົງທຶນ ຮ່ວມສອງຝ່າຍເພື່ອກໍ່ສ້າງ ແລະບໍລິການ(ສ້າງຕັ້ງບໍລິສັດຮ່ວມທຶນລາວ-ຈີນ ເປັນຜູຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຕົວຈິງ). ໂດຍທັງສອງຝ່າຍຈະຕ້ອງໄດ້ປະກອບທຶນ 40% ຂອງມູນຄ່າທັງໝົດ, ສ່ວນທີ່ເຫລືອ 60% ນັ້ນບໍ ລິ ສັດຮ່ວມທຶນ ຈະຕ້ອງໄດ້ກູ້ຢືມຈາກທະນາຄານ ຫລື ສະຖາບັນການເງິນຕ່າງໆ. ໃນນັ້ນ ລັດຖະບານລາວ ຕ້ອງໄດ້ປະກອບທຶນທັງໝົດປະມານ 840 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ.
ຄັດຈາກ ຂ່າວສານປະເທດລາວ